tisdag 26 maj 2009

Allt ska bort!

"Allt ska bort som skymmer Jesus!" En bra ansats på equmenias riksmöte i Jönköping i helgen.

Dagen tar i sin ledare upp samma ämne med anledning av de tre samfundens ja till avsiktsförklaringen, och säger:
"Varför inte låta ungdomarna i Equmenia leda tåget in i morgondagen? Deras fältrop "Allt som skymmer Jesus ska rensas undan" på helgens Riksstämma duger gott som fältrop åt hela gemenskapen. Och det finns andra sätt att låta äldres klokskap få genomslag än att låta dem sitta på alla berednings- och beslutspositioner. Skapa utrymme för mentorskap, rådgivning och förmaning så att yngre kan leda med äldres aktiva stöd."
Det tål att tänka på inför det gemensamma presidiemötet den 3 juni då det fortsatta arbetet ska planeras.

Dagens ledare avslutas med orden:
"Låt oss därför unna dessa nya samfundsbyggare en stor skopa skapande lekfull yra medan de bygger sina modeller i Skaparens legolåda."
Gärna "lekfull yra" med gudomlig inspiration och kreativitet!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

4 kommentarer:

Dessa mina minsta bröder sa...

Jag önskar er Guds välsignelse över ert nya samfundsbygge

Ad Hoc sa...

Jag hoppas att vi kan dra riktlinjerna tillsammans -yngre och äldre från olika håll med olika erfarenheter. Släpp fram oss som kommer bakifrån. Gu va du kommer med kloka kommentarer... modig e du också. Tycker jag.

INput sa...

Till Ad Hoc: Du är inte mindre modig själv i din blogg. Keep fighting!

Rolf Ericson sa...

Man kan tycka att det låter bra med devisen "Allt som skymmer Jesus ska rensas bort." Jag reagerar på ett annat sätt, därför att jag tycker att tillvägagångssättet i grunden är fel. Svårt att helt kort uttrycka vad jag menar, men läs gärna min blogg: Respektera mångfalden. på
Ökenkällan http://rolferic.blogspot.com