söndag 7 juni 2009

Spännande val

Visst, EU-valet är ett spännande val. Jag ska snart lämna bloggen och följa valvakan i svt.

Men det finns andra spännande val också. Ser i Dagen att equmenia har valt ny generalsekreterare efter Göran Bondesson.

equmenia är en gemensam organisation för riksorganisationerna MKU, SBUF och SMU. Nu har man valt en pingstpastor som ny generalsekreterare, Patric Forsling. Han är pappaledig pingstpastor i Södertälje pingstförsamling, men också ordinerad pastor i Svenska Missionskyrkan.

Ett spännande val, som förhoppningsvis kan bredda och fördjupa den ungdomliga ekumeniken. Nu väntar jag bara på ett brobygge till Svenska Kyrkans Unga också!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

2 kommentarer:

Ad Hoc sa...

Japp, jag skulle gärna vilja se mer av Sv.kyrkans Unga i equmenia.
Vet inte mycket o Patric Forsling.

Erica sa...

Visst var valet spännande!

Jag oroar mig lite över att SD ökat så, även om de inte kom in i valet. Deras sakta ökning är något man ska vara uppmärksam på. Jag tror att om fler kunde ta sig till valurnorna så skulle man marignaliera sådana obskyra partier.