fredag 29 maj 2009

Sjödramats blodiga upplösning

Sjödramat från förra blogginlägget, är nu avslutat och alla involverade personer har återgått till normal verksamhet. Dock fick dramat en blodig final, blodvite uppstod nämligen hos båda huvudpersonerna.

Bloggskrivaren fick det ärofulla uppdraget att än en gång bada, dessutom med ett tungt cementblock i famnen som barlast. Ankarfästet består av en järnklump, tidigare ilagd från båten, som bloggskrivaren skulle stå på i vattnet medan den andre, vars namn ej skall nämnas, stod på land och med all kraft (han är stark) försökte plöja ner järnklumpen med tillhörande bloggskrivare i sandbottnen.
Det lyckades så till vida att järnklumpen numera är halvt begravd i dyn medan bloggskrivaren är halvt stelfrusen.
Kronan på bottenverket är cementblocket som bloggskrivaren med viss finess i vattnet fick att övertäcka järnklumpen.

Dessutom kan intygas att havstulpaner är mycket vassa och snabbt ger upphov till blodvite. Den andres blodvite uppstod när bloggskrivaren elegant kastade ett hänglås till kompanjonen i båten, som oturligt nog inte fångades upp utan hamnade på en för mig obekant tå!

Nåväl, båten ligger nu lika säkert förankrad vid bryggan som tidigare i trädgården och bloggskrivaren sänder en tacksamhetens tanke till sin sakkunnige kompanjon och ständigt uppmuntrande coach!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

4 kommentarer:

Erica sa...

Nu kommer dina båtturer att uppskattas ännu mer, när du lagt ner så mycket arbete! :-D

Jag föreställer mig att vattnet så här års inte är så varmt och skönt......

Ad Hoc sa...

;-))) Det var någon på min blogg som undrade varför jag beskrev mig som klantig när jag annars verkar vara en ganska vettig person.
Själv anser jag att det ena inte behöver utesluta det andra. Nu är jag övertygad om det... dessutom var ni två, varav den ena beskrivs som en coach. Det kan ju också bero på omständigheterna och inte alls på inblandade aktörer. Tack för storyn. Hoppas du får en härlig sommar i båten. //Ad Hoc

Anonym sa...

Ett masterligt stycke, på min ära.

Tänk själv/ Läsa i livet sa...

Blodvite kan jag inte bevisa, (bara på plats), men att Mastaren badade, det framgår här: