fredag 27 mars 2009

Var har du din tumme?

Min sitter tyvärr mitt i handen. Och är alltid i vägen! Den gör att jag inte klarar av så mycket praktiska saker som jag önskar.

Därför tycker jag hjärtligt illa om Martin Timell och Äntligen hemma! Allt verkar så vansinnigt enkelt. Han hinner ju nästan bygga ett helt hus på en timma. Vilken kapacitet! Mina mindervärdighetskänslor ökar i takt med antalet program!

Nu ska jag till exempel att lägga ett nytt golv i matrummet. Det gick bra att slita ut det gamla. Jag hade en massa aggressioner, som hjälpte mig på vägen.

Men att lägga dit det nya, då måste jag ha hjälp - som jag nu väntar på.
Jag hör av mig med resultatet längre fram!

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

PS! Jo, jag vet att jag ska duga som jag är - men det blir inget nytt golv för det!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vad du är rolig! Ja, det där programmen kan ju få allt att se enkelt ut och driver på en idé om att man ständigt måste göra nytt hemma. Du ska vara hysterisk aktiv på alla fronter, även i hemmets lungna vrå! :-)

Tänk själv/ Läsa i livet sa...

Golvad av ett golv? Jag har sett trappan du byggt, uterummet som du färdigställt - den där tumplaceringen är en myt...

PA