fredag 6 mars 2009

Skavlan och Gardell

Jonas Gardell har inte tillhört mina favoriter. Men under serien Stjärnorna på slottet ändrade jag inställning. Han kändes helt plötsligt äkta för mig och gav mig en helt ny inställning till honom. Så nu gillar jag honom!

Det gjorde jag ikväll också när han gästade Skavlan. Jag gillar den showen också. Fantastiskt med en programledare som låter gäster tala till punkt och som har förmågan att hålla sig i bakgrunden, men ändå få gästerna att öppna sig på ett helt naturligt sätt. Trevligt att se Reinfeldt till och med skratta - och sjunga duett med Jan Malmsjö. Undrens tid är inte förbi!

Tillbaka till Gardell. Allt det han sa ikväll handlade om Jesus. Ja, det kanske också handlade om hans bok, som handlar om Jesus och som kommer i april. (Jag ska nog köpa den,tror jag).

Att svt en hel timma sänder en pratshow om ärlighet, äkthet och sanna relationer mellan människor och dessutom ger en intressant bild av Jesus (om än något kontroversiell), det tycker jag är en bra behållning av en fredagskväll tillsammans med hustrun och en mysig supé!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

en del tänker långsamt