lördag 28 februari 2009

Bloggbävning på nätet del 2

När jag lyssnade på programmet i P1 upptäckte jag att det var en repris - men världen ska väl frälsas genom upprepning, tror jag...

Nåväl, den vanligaste bloggaren är en ung kvinna som skriver om mode. Jag är glad att jag i min bloggbekantskapskrets också har unga kvinnor som kan skriva om annat...

Programmets resonemang om bloggarna som maktfaktor är intressant. Det finns ju exempel på kanske inte bloggbävningar men åtminstone bloggskalv där man har drivit på en opinion. Jag tänker på Pirate Bay, FRA och en del annat.

Programledarens summering är kanske värd att begrunda:
- Internet håller på att förändras från informationskanal till kommunikationskanal.

En annan intressant debatt om bloggningen finns här


Internet i all ära, det kan för mig aldrig nånsin ersätta ett möte människor emellan in real life!


Läs även andra bloggares åsikter om ,

Inga kommentarer: