lördag 28 februari 2009

"Allt är bara yta"

Det var nog det fyndigaste Petra Mede sa under Melodifestivalens fjärde deltävling.

Egentligen förstår jag mig inte på mig själv. Varför sitter jag och tittar på den här ytan. För det är ju bara en yta - om än förförande vacker.
Mediokra melodier parat med förträffliga scenshower - men ändå...
Det är ju bara yta!
Inget innehåll, inget djup, ingen mening i texterna - såvitt jag kunde höra.
Men ändå en vacker yta - en njutning för stunden och för ögat.

Nej, behållningen för kvällen var inte Melodifestivalen utan hustruns superba festivalsupé. Det var en njutning för inte bara för ögat, utan för gommen, kroppen och själen!

För övrigt tycker jag att Malena Ernmans låt inte bara var yta för mig - den trängde igenom åtminstone min yta! Här kan du lyssna igen!

Läs även andra bloggares åsikter om ,

Inga kommentarer: