onsdag 11 mars 2009

Jag njuter!


Kollar i en av rabatterna och hittar några snödroppar, som har kommit upp.
Utanför mitt fönster visar termometern ofattbara + 20 grader - visserligen mot en solvägg, men ändå.
När jag skjutsar hustrun till pendeln, ser vi på Tingbergets sluttning massor av gula krokus i gräsmattan.
Och vid Varlaskolan springer ett gäng elever mitt i gatan som ystra vårkalvar.
Jag njuter av en sådan här dag, som ger mig en hopp om vår, värme och ljus!

Det är gott att leva!

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att ni till slut fick lite snö, någon snö-droppe.

Anonym sa...

Visst är det underbart när man upptäcker små vårtecken! Idag har jag varit ute och njutit av det vackra vädret och gått en promenad på nästan 12 km med en vän jag inte träffat på si så där tjugo år. Det var verkligen roligt att täffas och upptäcka vilken fin människa hon är.