Han sa så den skidande reporten som följer tätet i Vasaloppet. Det är väl bara att hoppas att det barkar åt Mora...
Det är en fantastisk syn när 13-14 000 skidåkare drar igång sitt Vasalopp. Klassisk är sekvensen när helikoptern fångar in de sist startande och sedan följer den långa, långa, långa Vasaloppsormen genom skogar, myrar, sjöar fram till täten - det är häftigt!
Jag beundrar verkligen alla dessa kvinnor och män som vågar utmana både sig själva och varann -det är stort!
Barkar det mot målet för vasaloppsåkarna, så barkar det väl åt skogen för den svenska valutan. Läste bloggen Jonssons funderingar, där han funderar över den svenska kronans fall. Den har ju förlorat runt 25% i värde mot dollarn och euron.
Jag vet att jag ger mig ut på svag is och dåligt spår (jag är ingen ekonom!), men om vi hade haft euron istället hade då vår nationalekonomi varit i bättre slag idag?
Om någon nationalekonomiskt sinnad person läser detta och svarar ja på frågan, tycker jag att vi inte ens behöver någon folkomröstning. Inför euron som svensk valuta! Nu!
Då kanske det kan barka åt rätt håll för Sverige?!
Läs även andra bloggares åsikter om vasaloppet, euron, EU, politik, ekonomi