torsdag 19 mars 2009

Jorden runt på fem timmar!

Min resa började väster om Kungsbacka. Med bil tog jag mig till Kungsbackas norra förstad Göteborg. Efter en kort promenad fortsatte jag min resa till Australien, Malaysia, Cuba, Uganda, Indien, Italien, Tyskland och ett antal andra länder innan jag hamnade i Grebbestad och fick smaka sill och öl.

Tur-mässan är fantastisk för den som gillar att resa. Och snabbt går det. Med några raska steg byter man kontinent. Men det ska erkännas att efter varje stopp blir stegen en smula tyngre genom all den propaganda man samlar på sig.

En smula tyngre blir också kroppen av alla kulinariska upplevelser som jorden runt trippen bjuder på - men det är förförande gott :-)

Mätt och nöjd, efter hemkomsten, konstaterar jag att även om det är fantastiskt roligt att resa, träffa nya människor och se nya platser, så finns det en plats jag aldrig vill lämna och som jag alltid vill återvända till - mitt hem!

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Kungsbackas Norra förstad? :-D Det var en ny benämning på Göteborg. Du är lite putslustig du :-)

Visst är hemmet en härlig plats. Jag gillar också att komma hem, då uppskattar man eller snarare orkar uppleva allt som sker utanför dörren :-)